כשעבדתי כמנהל שיווק בחברת אומגה התמודדנו עם לא מעט אתגרים: תחרות מקומית ולא מעט תחרות מייצרנים מחו"ל. בעיקר מתחרים מהמזרח הרחוק שנשפו בעורפנו כל הזמן וידעו לתת מחירים זולים ולשפר את רמת השירות כל הזמן.
היינו צוות ניהול מצומצם וחדור מוטיבציה למצוא כל פעם פתרונות יצירתיים ומשתלמים עבור הלקוחות שלנו. זה היה מאתגר ולפעמים זה נראה בלתי אפשרי אבל היו כמה ערכי יסוד שליוו אותנו בדרך שאפשרו לנו להגיע כל פעם לקו הסיום עם חיוך. לתת ללקוח מוצר טוב ומוצלח עם האמצעים שעמדו לראשותנו. שני הערכים שאני הרגשתי כל הזמן באוויר , בעיקר ברגעי משבר היו : יצירתיות ומשפחתיות.
הגעתי לתפקיד עם "החלב על השפתיים" . מנהל שיווק צעיר אחרי תואר ראשון והצפיות היו גבוהות. עם זאת מהיום הראשון אני זוכר שקיבלו אותי כמו בן בית לחברה שהיא בבעלות הקיבוץ. לא ברור מאליו בתרבות קיבוצית "סגורה" לקבל כזאת תחושה מההתחלה. אבל בדעיבד אני מבין שזה היה אחד המוטיבטורים העיקריים שלי בעבודה. להרגיש שאני חלק ממשפחה שעובדת יחד למטרה משותפת.
שיש על מי לסמוך ושסומכים עלי.
ערך היצירתיות ליווה אותנו דרך כמה וכמה משברים. ההרגשה שאנחנו יצירתיים ויכולים למצוא פתרון או פתרונות לכל בעיה או דילמה היתה כל כך חשובה ומשמעותית שחרטנו אותה על דגלנו. יצירתיות הפכה להיות חלק מהלוגו והמותג של החברה.
יצירתיות יחד עם משפחתיות וקולגיאליות היו חלק מההווי החברתי שאיפשר לנו לפעמים להיפגש ספונטנית בסוף היום במשרד של המנכ"ל ולדבר , בין אם השיחות היו על עבודה או על דברים אישיים היום אני מבין כמה הרגעים האלו הם אלו שהחזיקו אותנו יחד ונתנו לנו אור משותף בקצה כל מנהרה.
יחד הצלחנו להכפיל את המכירות ואת יכולות הייצור של החברה ובכך להביא את החברה לרווחיות גדולה יותר.
גם אם החזון ברור ומוגדר וגם אם לא לגמרי, ערכי יסוד משותפים לעסק הם בסיס לכל הצלחה. הרי מה זה חזון או מטרה ללא ערכים ומשמעות? זה כמו קופסא יפה ומקושטת ריקה מתוכן.
אז איך מגדירים ערכים?
זה תהליך. ערכים באים מאנשים בחברה, מבעלי העסק ועובדיה. מנהיגים טובים יודעים לבחור אנשים לפי הערכים שלהם . יכולות וכישורים זה תנאי מקדים לביצוע תפקיד אבל מעבר לזה אנשים עובדים יחד טוב יותר כאשר הם חולקים ערכים דומים ורצים יחד לאותה מטרה.
שווה לעצור רגע , לחשוב, ולזכך את הערך , המשמעות והערכים המובילים אותך בעסק😊